F.A.Q.

Ben je benieuwd wanneer jouw bestelling wordt bezorgd of wil je meer weten over de verzorging van je product? Hieronder vind je de vragen die veel gesteld worden door onze klanten. Staat jouw vraag er niet tussen? Laat het ons weten, wij helpen je graag!

Wist je trouwens dat we ook een speciale verzorgingspagina hebben? Onze plantendokter voorziet jou graag van tips en advies!

Bestellen

Hoe kan ik bestellen?
Kies jouw favoriete Growing Concepts in onze webshop en voeg deze toe aan je winkelmandje. Ga naar het winkelmandje en volg de stappen in de kassa om je bestelling te plaatsen: maak eventueel een account aan, vul je adresgegevens in, kies je betaalmethode, bevestig jouw bestelling en voltooi de betaling. Je bestelling is dan geplaatst en je ontvangt een orderbevestiging via de e-mail.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?
Heb je een bestelling via onze webshop geplaatst, maar per ongeluk een foutje gemaakt? Reageer dan zodra je de orderbevestiging ontvangt via de e-mail door deze e-mail te beantwoorden en je gewenste wijziging door te geven. Als het pakketje nog niet verstuurd is, voeren we deze wijziging of annulering natuurlijk graag uit.
Kan ik vanuit het buitenland bestellen?
Jazeker, Growing Concepts verzendt door heel Europa. Hier vindt je een overzicht van de landen waar wij naartoe verzenden met bijhorende verzendkosten.
Wat is de status van mijn bestelling?
Zodra je bestelling wordt verstuurd ontvang je automatisch een email met een Track & Trace-code. Deze code verschaft inzicht in de leverstatus van je bestelling. Niets ontvangen? Check dan of het bericht bij je spam terecht is gekomen.
Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW? 
Ja, bij alle prijzen zit de BTW inbegrepen. Bestel je zakelijk en wil je de BTW aftrekken? Vermeld tijdens het uitchecken je BTW-nummer in het daarvoor bestemde veld, dan wordt het BTW-bedrag vóór het afrekenen berekend en op de factuur vermeld.

Betalen

Wil je weten op welke manier jij kunt betalen? Hieronder vind je de vragen die veel gesteld worden door onze klanten met betrekking tot betalen. Staat jouw vraag er niet tussen? Mail ons gerust, wij helpen je graag! 

Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Je kunt bij ons veilig betalen via de volgende betaalmethodes: creditcard (Visa en Mastercard), PayPal, iDeal, Klarna (alleen Nederlandse klanten), Mister Cash (alleen Belgische klanten), Sofort Banking (alleen Duitse klanten) en de Growing Concepts cadeaubon.
Kan ik ook achteraf betalen?
Ja, je kunt jouw bestelling achteraf betalen met kLARNA(alleen Nederlandse klanten).

Levertijd & bezorgen

Wanneer heb ik mijn Growing Concepts in huis?
Wij doen ons best je bestelling binnen één tot twee werkdagen bij je te bezorgen.
Betaal ik verzendkosten?
De verzendkosten voor bestellingen in Nederland is 3,95 euro. Bij besteding boven de75 euro zijn de verzendkosten gratis Verzendkosten naar Duitsland en België is 4.95
Kan ik mijn pakket volgen?
Ja, dat kan. Zodra wij jouw bestelling aan GLS hebben gegeven, ontvang je een e-mail met een Track & Trace-code. Hiermee kun je de levering van jouw pakket volgen. Ons streven is je bestelling dezelfde werkdag te verzenden, dit lukt helaas niet altijd. De levertijd binnen Nederland is meestal één werkdag. Hier vind je de geschatte levertijden voor Europa.
Kan ik mijn pakket ook ergens anders laten bezorgen?
Ja, je kunt een ander verzendadres invullen dan je factuuradres. Je kunt je bestelling bijvoorbeeld op je werk of bij iemand anders laten bezorgen, in het geval het om een cadeau gaat.
Leveren jullie ook in het buitenland?
Ja, Growing Concepts levert door heel Europa.
Wat doet de vervoerder als ik niet thuis ben?
Wanneer een pakket niet bij jou kan worden afgeleverd, dan wordt dit standaard aangeboden bij jouw buren. Als de pakketbezorging bij je buren ook niet lukt, dan ontvang je een bericht van de bezorger. Op dit bericht staat een ‘niet-thuis-code’. Met deze code kun je op de website van GLS een keuze maken voor een tweede pakketbezorging op een dag, tijdvak en locatie die jou beter uitkomt.

Retourneren

Mag ik mijn bestelling terugsturen?
Klopt de bestelling niet of is er iets mis? Dan doen wij ons best dit zo snel mogelijk op te lossen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Hoe stuur ik een artikel retour?
Indien er iets mis is met je product, neem dan contact op met onze klantenservice
Wanneer krijg ik mijn geld terug als ik iets terugstuur?
Zodra een artikel in goede staat door ons retour is ontvangen zal het betaalde bedrag aan je worden terugbetaald. Wij werken samen met externe betaalbedrijven. Terugbetaling geschiedt meestal binnen één tot veertien dagen op de rekening waarmee jij je bestelling betaalde.

Garantie

Hoe lang heb ik garantie op een artikel?
Growing Concepts staat volledig in voor de kwaliteit van haar producten. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie die inhoudt dat een product moet doen of is wat jij er als klant in alle redelijkheid van mag verwachten. Mocht je een klacht over een product hebben, dan willen wij dit natuurlijk met je oplossen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice
Wat valt er precies onder de garantie?
De garantie heeft betrekking op materiaal- en productiefouten. Schade aan de producten als gevolg van nalatigheid of nalatig onderhoud vallen buiten de garantie
Wat is het garantiebewijs van mijn artikel?
Het ordernummer dat je van ons per email hebt ontvangen geldt als garantiebewijs.
Help, de kwaliteit van mijn plant gaat kort na aanschaf achteruit. Wat nu?
Onze planten komen rechtstreeks bij de kweker vandaan en worden met zorg verpakt en verstuurd. Na aflevering zijn de verzorging en leefomstandigheden van de plant niet door ons te controleren. Mocht jouw plant binnen twee weken na aanschaf veranderen of afsterven, dan sturen wij je kosteloos een refill-pakket toe. Stuur een foto van het product en je ordernummer naar onze klantenservice. Je ontvangt dan  zo snel mogelijk een nieuwe inhoud voor het glaswerk: steentjes, aarde, mos en plant(en). 
Mijn product vertoont gebreken. Kan ik het ruilen?
Alle producten van Growing Concepts worden met de grootste zorgvuldigheid gemaakt. Is er toch iets mis met het product? Neem dan contact op met onze klantenservice . Binnen twee werkdagen na ontvangst van de klacht of vraag ontvang je een inhoudelijke reactie van ons. Als alles duidt op een slecht geproduceerd product dan kan je het op onze kosten retourneren en zullen wij een vervanging toesturen.
Wat kan ik doen als mijn product beschadigd is geleverd?
Wij besteden alle mogelijke zorg aan het opsturen van onze producten. Is je Growing Concepts toch beschadigd aangekomen? Om de klacht goed in behandeling te kunnen nemen vragen we je het onderstaande toe te sturen:Een foto van de buitenkant van het pakket waarbij het pakketlabel zichtbaar isEen foto van het geopende pakket waarbij de inhoud en de binnen verpakking in het pakket duidelijk zichtbaar zijn.Een foto van de gehele omvang van het product.Een detail foto/ close-up van de specifieke schade aan het artikel. Stuur de foto’s door naar onze klantenservice. Binnen twee werkdagen na ontvangst van de klacht of vraag ontvang je een inhoudelijke reactie van ons.
Het glaswerk is onderweg stuk gegaan. Wat nu?
Ondanks onze beste inspanningen om het glas zo goed mogelijk te verpakken, kan het helaas wel eens voorkomen dat glaswerk onderweg stuk gaat en gebroken aankomt. Stuur een foto van het beschadigde pakket onder vermelding van het ordernummer naar onze klantenservice en wij zullen je zo snel mogelijk nieuw glaswerk toesturen. We raden je aan om de plant(en) in de tussentijd vast uit de verpakking te halen, wat water te geven en op een lichte plaats in huis te bewaren totdat het nieuwe glaswerk arriveert. Is de plant ook beschadigd? Vermeld dit er dan bij, dan sturen wij tevens een nieuwe plant mee.

Producten

Waar en hoe worden de producten van Growing Concepts gemaakt?
Onze producten worden met veel zorg en liefde samengesteld in Nederland. We werken samen met ambachtelijke en lokale makers en zijn nauw betrokken bij het productieproces.
Welke materialen gebruikt Growing Concepts?
Wij werken met natuurlijke materialen die we met de grootste zorg selecteren op duurzaamheid en een lange levensduur. Onze planten komen rechtstreeks bij de kweker vandaan, het glaswerk is gerecycled en het houtwerk voor de accessoires is handgemaakt door een Haarlems bedrijf.
Wat betekent het keurmerk MPS?
Wij werken samen met de beste kwekers in Nederland en Denemarken met een MPS-certificatie. Dit is een keurmerk op het gebied van duurzaamheid. Met dit certificaat voldoen deze kwekers aan eisen op het gebied van onder andere traceerbaarheid, milieu, gewasbeschermingsmiddelen en recall procedures.
Waarom kiezen voor Growing Concepts?
Growing Concepts maakt unieke producten die jouw interieur een stijlvolle uitstraling geven. Daarvoor maken we gebruik van natuurlijke en kwalitatief hoogwaardige materialen met een lange levensduur.
Hoe werkt een mini-ecosysteem precies?
Een gesloten terrarium creëert zelf een microklimaat waardoor de plantjes zichzelf in leven houden. De planten transpireren water in de vorm van damp. Dit condenseert gedeeltelijk waardoor er druppeltjes aan de binnenkant van het glas verschijnen. Deze druppels bevochtigen de grond en zorgen voor een omgeving waarin de planten en het mos goed gedijen
Waar bestaat het DIY-ecosysteem uit?
Onze ecosystemen worden geleverd als compleet Do It Yourself-pakket. Het bevat alle benodigdheden én stap-voor-stap instructies om zelf aan de slag te gaan. De inhoud van het pakket bestaat uit steentjes, aarde, mos en de plant(en).
Hoort er geen rubberen ring te zitten bij de sluiting van de weckpot?
Onze jarenlange ervaring met ecosystemen leert ons dat sommige planten niet goed gedijen bij hermetische afsluiting. Daarom kiezen wij voor normale afsluiting, waarbij er nog wat lucht bij komt, zo creëren we het optimale klimaat voor de planten. Kijk maar naar onze Eggs en Corks. 
Ik wil jullie ecosysteem cadeau geven. Hoe lang kan ik de planten in de dichte doos laten zitten?
Leuk dat je iemand gaat verrassen met een Growing Concepts! Ga je het product na ontvangst pas later geven? Dan raden wij je aan de plant(en) uit de doos én uit de verpakking te halen, deze wat water te geven en op een lichte plaats in huis te bewaren totdat je het cadeau gaat overhandigen. Je kunt er ook voor kiezen om het DIY-pakket alvast zelf in elkaar te zetten en al compleet geïnstalleerd aan de ontvanger cadeau te geven.