Bestellen en Verzenden (6)

Onze planten worden geleverd door DHL of door Postnl

Je verwacht een pakket, maar deze is niet geleverd. Controleer dan eerst de Track & Trace code van het pakket en check of het bezorgadres dat vermeld is klopt. Staat je bestelling al meer dan twee werkdagen op “Verzonden”? Neem dan contact met ons op via customercare@growingconcepts.nl

Onze transporteur zal in dit geval proberen het pakket bij de buren af te geven, uiteraard word je hierover geïnformeerd. Lukt dit niet dan wordt er een ‘niet thuis bericht’ achterlaten in je brievenbus. Hiermee kun je een nieuw aflevermoment afstemmen met onze transporteur.

Let op! Bij planten die zijn afgeleverd bij de buren of een afhaalpunt, kunnen we twee werkdagen na aflevering de kwaliteit niet meer garanderen en vervalt de mogelijkheid om een klacht in te dienen betreft de kwaliteit van de plant.

De bezorgkosten in Nederland bedragen €3,95 en voor België €8,35. Voor de Grote terrarium flessen rekenen wij extra verzendkosten van €39.95 i.v.m. het gewicht van het product.

Bij bestellingen boven de €75 rekenen wij voor Nederlandse en Belgische verzendingen geen verzendkosten.

Verzendkosten Overige landen:

  • Frankrijk – €15
  • Duitsland – €15
  • Verenigd Koninkrijk – €15
  • Italië – €18
  • Spanje – €21
  • Denemarken – €15
  • Finland – €23
  • Zweden  – €19
  • Zwitserland – €30
  • Oostenrijk – €14

Omdat we de planten vers bij de kweker vandaan halen, moet je rekening houden met 1 tot 3 werkdagen. Je wordt geïnformeerd over de leverdag in de verzendbevestiging van POSTNL en kunt je pakket volgen via track and trace.

Op dit moment leveren wij in:
Nederland
Belgie
Denemarken
Duitsland
Finland
Frankrijk
Italie
Luxemburg
Noorwegen
Oostenrijk
Spanje
Verenigd koningrijk
Zwitserland

Retourneren (3)

Leveringsgarantie:

Wij besteden alle mogelijke zorg aan het opsturen van onze producten. De plant wordt verzonden in een mooie cadeaudoos die ontwikkeld is voor het versturen van planten. Daarnaast komt de plant met speciaal transport, dit transport is er in gespecialiseerd de plant goed af te leveren! Is de plant of de pot toch beschadigd aangekomen? Stuur ons dan de onderstaande foto’s door via customercare@growingconcepts.nl of neem contact met ons op via het contactformulier. Binnen 5 werkdagen na ontvangst van de klacht of vraag ontvang je een inhoudelijke reactie van ons:

  • Een foto van de buitenkant van het pakket waarbij het pakketlabel zichtbaar is.
  • Een foto van het geopende pakket waarbij de inhoud en de binnen verpakking in het pakket duidelijk zichtbaar zijn.
  • Een foto van de gehele omvang van het product.
  • Een detail foto/ close-up van de specifieke schade aan het artikel.

Bij planten die zijn afgeleverd bij de buren of een afhaalpunt, kunnen we twee werkdagen na aflevering de kwaliteit niet meer garanderen en vervalt de mogelijkheid om een klacht in te dienen betreft de kwaliteit van de plant. Dit geldt ook voor planten waarbij de levering meer dan twee dagen vooruit geschoven is.

Garantie:

Growing Concepts staat volledig in voor de kwaliteit van haar producten! Onze planten komen rechtstreeks bij de kweker vandaan en worden met zorg verpakt en verstuurd. Na aflevering zijn de verzorging en leefomstandigheden van de plant niet door ons te controleren. Gaat de kwaliteit van de plant (snel) achteruit? Neem dan contact met ons op! Met onze kennis en eventueel het advies van een kweker kunnen wij jou adviseren, zodat je daarna weer kunt genieten van jouw plant.

Category: Retourneren

Growing Concepts doet er alles aan om jouw bestelling met de grootste zorg te verwerken en te bezorgen. Mocht je toch niet geheel tevreden zijn, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op via customercare@growingconcepts.nl of via ons klachtenformulier. Bij een klacht over schade of een vraag over verzorging verzoeken wij een foto toe te voegen. Zo kunnen wij de klacht goed beoordelen en waar mogelijk een juist verzorgingsadvies geven. Binnen 5 werkdagen na ontvangst van de klacht of vraag ontvang je een inhoudelijke reactie van ons.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschill

Category: Retourneren

Op planten zit geen wettelijke retourtermijn in verband met de houdbaarheidsdatum. Mocht er iets niet in orde zijn, neem dan contact met ons op. Wij zorgen voor een passende oplossing!

Category: Retourneren

Verzorging

ecosystemen (8)

Hoewel de plant in de pot sterk is, moet u onthouden dat de plant een levend
o
organisme is. De bladeren kunnen bruin worden, beschimmelen of besmet raken met andere micro-organismes. U hoeft zich niet direct zorgen te maken: de plant zal het overleven zolang deze gezond blijft. Als u zorgvuldig een goede plek voor de pot hebt uitgekozen in indirect zonlicht en met de juiste temperatuur en u bruine bladeren, schimmel en/of insecten op de bladeren ziet, moet u wellicht actie ondernemen. Maar geen paniek! Het is geen hopeloze zaak.

Category: ecosystemen

Stel de Growing Concept Potten niet bloot aan direct zonlicht omdat hierdoor de temperatuur in de pot te snel stijgt waardoor de plant kan sterven. Plaats de pot in indirect licht. Lage temperaturen kunnen de plant ook beschadigen: plaats de pot op een plek waar de temperatuur constant blijft.

Een handig hulpmiddel voor het kiezen van een geschikte locatie is de hoeveelheid condens in de pot. Op een goede locatie zal één kant van de pot bedekt zijn met condens terwijl de andere kant overdag helder blijft. Het duurt normaal een week voordat de plant gewend is aan een nieuwe locatie

Category: ecosystemen

Sommige delen van de plant kunnen verkleuren, maar dit betekent niet noodzakelijk dat de plant ziek is. Als u ziet dat een heel blad bruin wordt en andere bladeren ook beginnen te verkleuren, moet u actie ondernemen.

Category: ecosystemen

1. Was uw handen met zeep en water en droog ze met een
schone handdoek.
2. Open de pot.
3. Los het probleem op.
4. Als er teveel condens in de pot zit, veegt u de binnenkant van het glas droog met een
schone, droge doek. Zorg ervoor dat u geen
sporen achterlaat.
5. Verwijder verkleurde bladeren of schimmels voorzichtig.
6. Als de bladeren slap worden, kunt u wat water toevoegen aan de bodem.
7. Sluit de pot.

Category: ecosystemen

Growing Concept Potten bevatten speciale plantensoorten in grond waarin ze kunnen groeien zonder water. Elke zorgvuldig geselecteerde plant is strak verpakt in een vochtige grondsoort. Het water en de lucht in de grond worden continu hergebruikt binnen de pot.

Category: ecosystemen

De levensduur van de plant hangt af van een aantal factoren zoals de locatie van de pot, de blootstelling aan licht, en de temperatuur. Sommige soorten leven meer dan een jaar, maar uw plant kan ook korter leven.

Category: ecosystemen

Een beetje condens aan de binnenkant van de pot is normaal. Te veel licht of te hoge temperaturen zorgen echter voor zoveel condens dat de pot minder helder zal zijn. U herkent een goede locatie aan de hoeveelheid condens in de pot: op een goede locatie zal één kant van de pot bedekt zijn met condens terwijl de andere kant overdag helder blijft. Als u teveel condens blijft houden, kunt u overwegen om de pot naar een andere plek binnen uw kantoor of huis te verplaatsen. Als u teveel condens hebt, kan er ook teveel water in de pot zitten. Dit kunt u oplossen door de pot te openen en wat condens te verwijderen met een schone, droge doek.

Category: ecosystemen

Als de bladeren niet langer stevig zijn maar lijken te verwelken en slap worden, dan is de plant aan het oververhitten door teveel warmte of direct licht. Dit kan gemakkelijk worden opgelost door de pot te openen en water toe te voegen.

Category: ecosystemen
Staat uw vraag er niet tussen? Vul dan het contactformulier in en wij nemen binnen 2 werkdagen contact met u op..